یزدفردا: نویسنده کتاب «جنگجوی رویا» گفت: این داستان را به خاطر نوجوانانی نوشته‌ام که به مسیرهای از پیش تعیین شده می‌روند و برای استعداد، علاقه و رویای خودشان نمی‌جنگند.

به گزارش یزدفردا: ویدا اروجی درباره چگونگی رسیدن به ایده تألیف داستان «جنگجوی رویا» گفت: این داستان را به خاطر نوجوانانی نوشته‌ام که به مسیرهای از پیش تعیین شده می‌روند و برای استعداد، علاقه و رویای خودشان نمی‌جنگند.

او، مبارزه برای رسیدن به آنچه را که قهرمان می‌خواهد، عنصر اصلی داستان «جنگجوی رویا» دانست؛ چراکه این امر، نوجوانان بالای ۱۳ سال را به خواندن این داستان تشویق می‌کند.

این نویسنده افزود: به نظر من علاقه به کتابخوانی از نوجوانی شکل می‌گیرد. در این سن فرد شروع به تحلیل و درک می‌کند و کتاب‌ها در پرورش قدرت تجزیه و تحلیل به او کمک می‌کنند. نوجوان با کتاب قدرت تجسم و تخیلش را پرورش می‌دهد و درک لغات و جملات و ادبیاتش و.‌.. را هم، بهبود می‌دهد. متأسفانه بیشتر کتاب‌هایی که در بازار هست ترجمه‌های پُرنقش و نگار کتاب‌های خارجی است که بیشتر آن‌ها، دنباله‌دار هم هستند. هر چند خواندن کتاب فی نفسه عالی است؛ اما انتظار می‌رود با حمایت از نویسندگان داخلی، زمینه برای پرورش و چاپ داستان‌هایی مطابق با فرهنگ ایرانی فراهم شود.

 

کتاب «جنگجوی رویا» به قلم ویدا اروجی در ژانر تخیلی و فانتزی از سوی نشر مهرک (واحد کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر) منتشر شده است. داستان این کتاب در مورد دختر نوجوانی است که در دو راهی انتخاب درست گیر کرده. از طرفی خانواده و مدرسه، او را هدایت و تشویق به مسیری می‌کنند و از طرف دیگر میل قلبی و استعداد وریا، او را وادار به انتخاب دیگری می‌کند. وریا طی سفری تخیلی به دنیای رویاها به ارزش رویاها پی می‌برد تا تجربیاتی به دست بیاورد.

نشر مهرک به تازگی، کتاب «جنگجوی رویا» به قلم ویدا اروجی با تصویرگری امیر نجفی را در ۱۷۶ صفحه، شمارگان دو هزار و ۵۰۰ نسخه و به بهای ۱۴۰ هزار تومان برای نوجوانان بالای ۱۳ سال منتشر کرده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا